Thursday, March 19, 2009

Hati Aku Sakit...

Hati Aku Sakit...
...Sebab boss kesayangan aku dah blah
...Dapat plak ganti boss yang aku tak suka

Hati Aku Sakit...
...Diserang orang atas bawah kiri kanan depan belakang
...Kena plak dengan orang yang dekat dengan aku

Hati Aku Sakit...
...Doktor kata hati aku banyak enzim, bacaan test darah menggerunkan
...Kena plak glucose reading 6.9 dan BP border line
...Terpaksa le followup kat SDMC

Hati Aku Sakit...
...Ultrasound hati nampak kilauan fatty liver aku
...Ada le bintik kecik kat hempedu
...Ada le plak 2 ketul haemangioma
...Siap kena buat CT scan dan GTT plak

Tapi aku rasa lega...
...Bila doktor kata darah aku ok
...Bintik kat hempedu takde beri kesan apa-apa
...Doktor cuma suruh turun berat badan
...InsyaAllah kencing manis hilang dan BP ok
...Musuh aku dan geng2nya dah tumbang
...Hati aku pun sihat

So, skang ni aku ada 2 matlamat...
...Aku akan turunkan berat badan ke 59kg from 75kg in 7 months' time if not earlier
...Aku akan practice muka sposen depan boss baru aku

Apa-apa pun...aku mengadu dan minta tolong pada Allah...ALLAH MAHA AGONG!

No comments: